יום שישי, 16 באוקטובר 2015

מכתבים מהעבר- צילום ביער חדרה

 הכי טובה התמונה בעמידה על יד העץ..


 מכתבים בין אפרים טיקטין ויהודית קוצר מתקופת היות חברי הקיבוץ  בחדרה 1936
לפני כשנתיים הובא לארכיון הקיבוץ מסמך מרגש מאוד ,  חליפת מכתבים בין אפרים טיקטין לחברתו לחיים יהודית קוצר. מחליפת מכתבים זו אפשר ללמוד על החיים  של חברי הקיבוץ בחדרה וכן על החיים בקיבוץ משמר העמק , בו חי באותה תקופה אפרים כמקום הכשרה לעיסוקו במטע.
אפרים סיים את תקופת ההכשרה חזר לחבריו שעלו לג'וערה ב1937.
יום אחד בחזורו  הביתה  ערבים שמו מארב לעגלה בה נסע ואפרים נרצח יחד עם חברו אליעזר. לאפרים נולד בן שנקרא אפרים
 

 
















שלום רב לך יהודית !                                         משמר העמק יום רביעי

הרבה זמן לכתוב לך אין לי, השעה שעת הצהרים.אתמול הייתי עסוק כל הזמן עם האורחים.הטיול לג'הרה היום לא התקיים, יתכן שמחר יתקיים, אני רוצה להשתתף בזה, אבל עוד לא בטוח אם תהיה אפשרות  מפני שצריכים לצאת על סוסים ואין מספיק סוסים.
התמונות הם באמת לא מוצלחות , הכי טובה היא התמונה בעמידה על יד העץ...
יתכן שאותה אשלח הביתה.
אפרים ויהודית ביער חדרה 1936

את המכתב לאבא שלך כבר שלחתי.
הסיכויים קטנים מאוד שאני אשתתף בנשף, חבל על ההוצאות, אם האוטו  במקרה יבוא פה ביום שישי , אז אולי אבוא. תביני , יהודית, שאני לא יכול כל כך הרבה לנסוע הלוך וחזור בזמן כל כך קצר. זה גורם גם להפסקה בעבודה, שהיא עכשיו חשובה מאוד, וגם בכלל זה עושה רושם רע מאוד.אני מקווה שאת מבינה , אז זה נכון ושלא תכעסי. בפסח כבר נשתדל להיות יחד יותר זמן . על זה נחליט יותר מאוחר.
אין לי יותר זמן לכתוב לך.
אני אשלח לך בקרוב מכתב עי ידי הדואר.
שלום רב ונשיקות
שלך אפרים
תזכירי ליוסף (וילפנד) לשלוח את העיתון הפנימי.



עגלה וסוסים כלי תחבורה בסיסי בחדרה 1934


עיתון קיר שנכתב בחדרה    1934

להבויני שומר שדות על הסוסה עדינה 



אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה