יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

מכתבים מהעבר - הפרי בשל בגנים





הפרי בגנים יפה מאוד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




יהודית נחמדת!                                                                      משמר העמק ליל שישי

כתבתי לך מכתב אתמול אשר לא גמרתיו והנני ממשיך,אבל יתכן שתקבלי מכתב זה קודם, אבל אין בכך כלום, אני רק רציתי לענות לך על מכתבך האחרון ואני לא הספקתי במכתב ההוא .אבל בינתיים בא ה1 במאי עם כל האטמוספרה שלו. רק עכשיו נגמרה תכנית הערב.תהלוכת לפידים, הרמת דגלים מוארים, למעלה במוסד תכנית של הילדים. ובזה עבר כבר כמעט כל הערב.
בינתיים נודע לי רק הערב , על ההתקדמות בעניין ההתיישבות-מקבלים גפירים ובהקדם האפשרי כשיעבדו תכנית עבודה יצטרכו 30 איש לעלות על המקום.
מכל זה קצת "מפרפר" בלב, סוף סוף מתקרבת השעה ההיסטורית עבורנו ואין הדבר קל כל כך. וגם מרגישים קצת לא נעים  כשמוכרחים להיות עכשיו מחוץ לבית ולא להשתתף בכלום, אמנם ההכשרה זהו  גם כן קשור עם ההתיישבות אבל בכל זאת יש הרגשה שאתה מוכרח להסתכל מהחוץ.
אין לי בעצם הרבה להוסיף ולענות על מכתבך האחרון, אני מסכים גם כן עם דעותיך, כנראה שבשטח הזה יש בינינו הבנה מלאה, צריך רק למצוא את הדרך הנכונה ליצור את אותם החיים אשר שנינו רוצים בהם.
וזה דבר לא כל כך קטן, לזה צריך גם כשרון מיוחד משותף.

טיול של הקיבוץ בשנות החמישים


נחמדת, אני מאמין שנוכל באיזה שהוא אופן לסדר טיול משותף, השאלה העיקרית היא שאלת הכסף באשר אני בטוח שהכסף של ועדת חברים לא יספיק לנו, ואם אני מקבל יותר בשביל טיול מקצועי, לא אוכל להוציא מזה לנסיעות סתם או לנסוע ביחד. ועל ידי זה לצמצם את הטיול המקצועי. להשתמש בכסף שקבלת מתנה. אמנם זהו רעיון , אבל את הרי רוצה לקנות לך משהו עבור כסף זה.
בכל אופן אני מאמין שזה כבר איך שהוא יסתדר.
נחמדת, אני כבר מאוד רוצה לראותך. אין לך מושג. אני כבר השבוע אכתוב לועדת חברים שתשלח לי כסף לנסיעה לשבועות ואם אוכל רק אשאר יום נוסף. אבל עכשיו יש שפע של עבודות.
אין לך מושג כמה יפה עכשיו בגנים. יש כבר פרי גדול גם שזיפים וגם תפוחים. ועוד חודש יהיו כבר שזיפים בשלים, ובעוד חודשים ענבים ואפרסקים.
אם תהיה לי הזדמנות אשלח לך קצת. עלה במוחי רעיון חדש , נדמה לי שכתבתי לך כבר וזהו לשלוח פרי לאמריקה למתנה, אני מתאר לי איזו שמחה זאת תהיה בבית. אולי תהיה גם הזדמנות לשלוח להוריך, אוכל לשלוח גם להם.
יש לי תקציב בשביל זה כמו כל חבר קיבוץ - 20 גרוש למתנות.
בשבילך אשלח מחוץ לחשבון.
ובכן שלום רב
שלך אפרים

פ.ס. אני מצרף פתקה עבור השק (צבי זכאי) בקשר עם צילומים שהצלם ממשמר העמק רוצה לעשות אצלנו כדי לשלוח לאמריקה.

אטיקטים לתפוחי עין השופט


אטיקטים לארגזי הענבים



כסף משנות החמישים


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה