יום שישי, 30 באוקטובר 2015

מכתבים מהעבר- יעקב חזן מוסר סקירה פוליטית


חזן(יעקב ) מוסר דין וחשבון

אפרים טיקטין

 

יהודית זולקובר- קוצר


יהודית נחמדת !                                                         משמר העמק יום רביעי

בקולוניה שלנו קטנה על ידי נסיעתו של שולמק .עכשיו יהיה קצת יותר מרווח בחדר שלנו, כי הוא אמנם לא ישן פה, אבל היה נמצא כל הזמן אצלנו.
בדרך כלל הוא מרגיש פה די טוב , אם כי הוא דיבר תמיד שמשעמם לו.הוא התוודה שפה הוא לגמרי שונה מאשר בקיבוץ ויש לו כאילו גישה יותר בריאה לקיבוץ וכשהוא בא הביתה הריהו נכנס לאטמוספרה של ציניזם , אז גם הוא נעשה ציני.
דבר משונה איך שמשמר העמק  משפיעה לטובה על אנשים , הם ממש נעשים לאנשים אחרים.
שמעתי שבקרוב תבוא פה יהודית וינא לבקר אני מפחד לשאול אותך , אבל אולי יש סיכויים שגם את תבקרי אותי ככה, פארבייגענדיג.
אני באמת מתגעגע אליך הרבה, אבל מה לעשות עד שבועות כנראה אין שום סיכויים שנתראה.
יש לי הרגשה כאילו דברים חשובים בכל זאת קורים בקיבוץ ואני כבר גם מרגיש צורך להיות בקיבוץ ולהשתתף בכול החיים.
בשיחה על ההתיישבות הייתי מאוד רוצה להיות נוכח.אני חושב את זה לשיחה המכריעה בעניין אשר יכולים להיות תוצאות חשובות ממנו.
אם תהיה לך הזדמנות לשולח לי מכתב מיד שיגיע  לידי ביום שישי, כתבי לי על הדעות אשר מתהלכות ועל הלך הרוחות ואיך מסר אברהם (פיין) את העניין לדיון ומתי תתקיים שיחה.

מפת חלוקת הארץ התקבלה בעצרת הכללית ב-29 בנובמבר 1947 -ויקופדיה



נדמה לי שהערב יש דיון של הועדה המשקית של הקבה"א אשר תחליט באם אנו צריכים לעלות או לא ואחר כך ידון הקיבוץ שלנו.
מה נשמע בקשר עם העזיבות, איך זה השפיע והאם מדברים על עוד עוזבים שהחליטו לעזוב.
כתבי לי יותר פרטים גם בעניין מוטק (ארבל).פה אין אצלי כל חדשות .
אני חי בזמן האחרון מכונס בתוכי, יושב כמעט כל הערבים בחדר וכותב דברים מקצועיים, בחברה כמעט שאינני בא, ואני מתרחק מאנשים.רק אצלנו בחדר מצב חברתי הוא טוב, מדברים מתווכחים ומשחחים על כל מיני עניינים.
אני קורא מעט מאוד בזמן האחרון, מסיבה פשוטה שאין הרבה זמן ויש תמיד אנשים בחדר אשר מפריעים לקריאה.
אני הולך מוקדם לישון , עובדים כבר תשע שעות, עם שעה וחצי צהרים זה מעייף מאוד בייחוד כשצריך לקום ברבע לפני שש כל בוקר.
חזן מסר שוב דין וחשבון פוליטי מעניין מאוד בקשר עם החלוקה של הארץ, מובן שזה הכול השערה , אבל הוא ציין על מפה איך שחושבים לחלק את הארץ. לפי החלוקה הזאת משמר העמק תהיה עוד באזור היהודי אבל ג'הרה (ג'וערה) לא ידוע עדין, יתכן שנהיה במלכותו של האמיר עבדאלא.
בליל שישי זה תבוא הנה חנה רובינא וחושבני שיהיה ערב מעניין.
הינדה כשחזרה אמרה שאצלנו קיבוץ שמח מאוד, כנראה שמתרשמים טוב אצלנו.אותו הדבר אמרו גם יתר האנשים שבקרו אצלנו בימי החג.
מה כותבים לך מן הבית ? למה לא כתבת ל? אני כבר מחכה גם כן למכתב מהבית כבר הרבה מאוד זמן לא קבלתי מכתב.
מה שלום אסתר?האם מסרת לה את דרישת השלום שלי.
נחמדת, אני שולח לך נשיקות אין סוף...
שלך אפרים


מוטק ארבל - יוצר צלם איש עין השופט


יעקב חזן  מנהיג קיבוצי השומר הצעיר יחד עם מאיר יערי -ויקופדיה תמונות

 

 


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה