יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

מכתבים מהעבר- אפרים כותב ליהודית שהתגייס כגפיר





 מכתבים בין אפרים טיקטין ויהודית קוצר מתקופת היות חברי הקיבוץ  בחדרה 1936
לפני כשנתיים הובא לארכיון הקיבוץ מסמך מרגש מאוד ,  חליפת מכתבים בין אפרים טיקטין לחברתו לחיים יהודית קוצר. מחליפת מכתבים זו אפשר ללמוד על החיים  של חברי הקיבוץ בחדרה וכן על החיים בקיבוץ משמר העמק , בו חי באותה תקופה אפרים כמקום הכשרה לעיסוקו במטע.
אפרים סיים את תקופת ההכשרה חזר לחבריו שעלו לג'וערה ב1937.
יום אחד בחזורו  הביתה  ערבים שמו מארב לעגלה בה נסע ואפרים נרצח יחד עם חברו אליעזר. לאפרים נולד בן שנקרא אפרים .

 













אני בתלבושת של גפיר


יהודית נחמדת!                                                יום רביעי

אם את רוצה לראות אותי, יהודית, בתלבושת של גפיר, עם רובה צבאי על הגב, את מוכרחה לבוא השבוע למשמר העמק.אם לא – תארי לעצמך איך שאני נראה בכובע הגדול על ראשי.
השמירה בלילה היא לא קשה, דוחפים את השעות עד   שגומרים.

אבל לישון בבוקר בחום הגדול עם הזבובים על פניך, זה כבר דבר יותר קשה וכל יום הדפיציט שלי בשינה הולך וגדל.
יהודית, התמונה שלנו על האוטו היא יפה מאוד, חבל רק שלא יצא כל הכתובת על השלט.
אני חושב שנצטרך לשלוח את התמונה הזאת להורים שלנו, שיהיה להם קצת "נחת" כל יתר התמונות הם לא כל כך מוצלחים.
בעצם חשבתי שהוא צלם יותר טוב מזה, נדמה לי שלא כל התמונות יצאו, האם הצטלמנו שנינו רק פעם אחת? אם ככה אז באמת חבל מאוד.
נחמדת! מהי הסיבה שאת כותבת כה מעט בזמן האחרון, ודווקא יש לך הרבה מה לכתוב לי.

למה לא כתבת לי כלום על זה שחושבים  לשלוח פה אנשים לעבוד בחורשה.

יהודית ואפרים ביער חדרה  1936

אולי אפשרי שגם את תהיי ביניהם, הרי זה רק עניין של סדור עבודה ולבטח שלחו גם כמה בחורות.במה את עובדת עכשיו? ומה נשמע בכלל? על הכול את צריכה לכתוב לי.
רחל (צור) מסרה לי שמכתב אחד שלי לא התקבל, זה היה מכתב שכתבתי ביום ראשון או שני ושלחתי אותו בדואר.יתכן שהוא יצא רק ביום שלישי מהדואר ואת הצטרכת לקבל אותו ביום חמישי.
כתבי לי אם קבלת אותו או לא.
יהודית, בקשתי אותך שתשלחי לי את הכתובת של מרים בתל אביב, יתכן שתהיה לי הזדמנות לשלוח לה מתנה.
איך היו השזיפים , חבל שאין לי הזדמנות הייתי שולח לך עוד ועוד. עכשיו יש כבר זנים יותר טעימים.אני אוכל כל כך הרבה שזיפים שכבר נמאסו עלי מאוד. גם לרחל לא חסר , אני מביא אחרי העבודה הביתה.
אני קצת מצטער על השמירה , זה מוציא אותי לגמרי מהגנים, במשך היום יש לי מעט זמן ולא יוצא לי לגשת.
יהודית, אני כבר מאוד מאוד מתגעגע אליך ומי יודע מתי שיצא לנו להתראות.
אף פעם לא היה המצב כה אי ברור כמו עכשיו בחודשים האחרונים.
אני מאוד אוהב אותך, יהודית, ואני מסתכל הרבה פעמים על התמונה שלך, ממש כאילו לפני זמן הכרתי אותך.את באמת נחמדת..
כתבי לי הרבה, אל תתביישי.
שלך אפרים

עבודה במטע השזיפים בשנות הארבעים


חברי עין השופט שגויסו לנוטרות

 

 







אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה