יום שבת, 11 במרץ 2017

כך ניצחנו את האבן - סיפור הקמת קיבוץ עין השופט (15)


שמשון רזניק מפקד פלוגת הנוטרים



ניסיונות רבים עשו הערבים כדי לכבוש את הישוב החדש ג'וערה על אחד מהם  כותב שמשון רזניק –שפיקד על קבוצת נוטרים ששמרו על הנקודה החדשה 

               שמשון כתב יומן, בו תיעד את עבודתו כאחראי על ביטחון בג'וערה אחד הקטעים, המובא להלן, עוסק ב"התקפה הגדולה" על ג'וערה:
יום ד', 20.4.1938
בשעה 20:00 נערך מפקד ערב. הקריאו את פקודות היום למחר והחבר'ה שכבו לישון. אני התחלתי לכתוב ביומן. עוד אני כותב  ופתאום אני שומע  שתי יריות. 
נדמה לי שאני טועה, אך אחרי זה נשמעו עוד יריות. מיד פקדתי על חברי באוהל  שעדיין לא ישנו, לכבות את האור. 
לקחתי את הרובה, הכדורים והחגורות שלי. פקדתי על האנשים להיכנס לחדר- האוכל ולחכות להוראות. עליתי אל מפקד המקום, שהיה באותו זמן בחדרו ושרק  הספיק להתלבש.
יש לציין שהחברים עברו בשטח מהאוהלים עד לחדר האוכל, מרחק של 30 מטר בערך, תחת מטר אש חזק . הותקפנו משלושה צדדים. בשניות הראשונות הייתה מהומה קלה.
אנשי העמדות רצו לעמדותיהם והשיבו אש. 
מצד הערבים הייתה אש חזקה מאוד. מטר יריות משלושה צדדים על הנקודה. חיכיתי להוראת מפקד המקום כדי לצאת נגד התוקפים, אך הוא
התנגד באומרו שהערבים תכף יסתלקו. ובאמת כך היה. כעבור 10 דקות נפסקו היריות .

פלוגת נוטרים


אימונים בתפיסת ערבים המתנכלים לחברים החלוצים








אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה